Marketing

Czy warto inwestować w influencer marketing?

Wciąż stosunkowo nowy obszar reklamy, jakim jest influencer marketing, jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu cyfrowego. Nie dzieje się tak bez przyczyny – to wyjątkowo atrakcyjna i skuteczna forma promocji. Z jakich konkretnie powodów warto w nią inwestować?

Ominiesz ślepotę banerową

Zjawisko banner blindness staje się poważnym problemem w przypadku reklamy internetowej w tradycyjnej formie display. Jej wszechobecność, a nierzadko wręcz nachalność, połączona z niedopasowaniem do potrzeb odbiorców sprawiają, że internauci zaczynają odruchowo ignorować komunikaty reklamowe w tej postaci.

Zupełnie inaczej ma się sprawa z influencer marketingiem – tu reklama zostaje zgrabnie wpleciona do treści, której odbiorca nie tylko nie ignoruje, ale z reguły sam aktywnie poszukuje. Spójność z resztą przekazu infuencera sprawia ponadto, że komunikat marketingowy jest przyjmowany przez konsumentów z dużym zainteresowaniem i zaufaniem.

Dotrzesz do konsumentów i zbudujesz z nimi relacje

Szczególny potencjał ma w tym zakresie współpraca z tzw. nano- i mikroinfluencerami. Są to twórcy mniej popularni, często koncentrujący się na bardzo sprecyzowanej tematyce. Z tego powodu zgromadzone wokół nich grono fanów jest mniej liczne (maksymalnie do kilkudziesięciu tysięcy odbiorców), ale za to bardziej jednorodne i zaangażowane. Chyba nietrudno się domyślić, że obie te cechy niesamowicie ułatwiają targetowanie i prowadzenie kampanii.

Dzięki influencer marketingowi dotrzesz wyjątkowo skutecznie zwłaszcza do przedstawicieli generacji Y i Z, którzy powszechnie korzystają z mediów społecznościowych i chętnie się tam udzielają, lajkując, komentując czy szerując content udostępniany przez swoich ulubionych twórców. Wykorzystaj to w działaniach marketingowych, a nim się obejrzysz, wokół Twojej marki zgromadzi się wierna i zaangażowana społeczność.

Poprawisz rozpoznawalność marki i… widoczność firmowej witryny

Bezpośrednie zwiększenie sprzedaży czy promocja konkretnego produktu to tylko część z możliwości, które dają kampanie prowadzone we współpracy z influencerami. Nawet jeśli klient nie zdecyduje się na zakup od razu po zetknięciu z przekazem marketingowym, to wciąż bardzo istotny jest efekt, jakim jest zwiększenie świadomość marki. Odbiorca, słyszy bowiem jej nazwę, widzi jej logo i – za sprawą kontekstu – kojarzy je z określonymi emocjami, co może mieć bardzo duży wpływ na jego decyzje zakupowe w przyszłości.

Influencer marketing wiąże się najczęściej z udostępnieniem przez twórcę linku do witryny promowanej firmy. Oznacza to, że ta forma marketingu jest jednocześnie świetnym sposobem na linkbuilding. Pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony www to jeden z najważniejszych elementów off-site SEO, który przyczynia się do poprawienia jej pozycji w wyszukiwarce i zwiększenia widoczności.

Jak sam widzisz, współpraca z influencerami to wielowymiarowe działanie, które może przynieść Twojemu biznesowi bardzo pozytywne rezultaty na wielu płaszczyznach. Bez wątpienia w influencer marketing warto więc inwestować!

Dodaj komentarz