Marketing

Pomysły na wykorzystanie balonu pneumatycznego w działaniach marketingowych firmy

Z pewnością wielokrotnie widywałeś balony pneumatyczne reklamujące różne firmy. Już sam fakt, że wpadły Ci one w oko dobrze świadczy o tej formie reklamy. Balony bez wątpienia należą do grupy najskuteczniejszych nośników, ponieważ trudno ich nie zauważyć. Prezentują się bardzo efektownie, a dzięki mobilności można je bez trudu rozkładać tam, gdzie jest to aktualnie potrzebne. Zastanawiasz się nad zainwestowaniem we własny balon pneumatyczny? Przygotowaliśmy kilka pomysłów na wykorzystanie tego narzędzia reklamowego w działaniach marketingowych firmy.

Oznakowanie siedziby firmy

Nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na wykonanie pełnego oznakowania siedziby, na przykład z powodu ograniczeń narzuconych przez miejskiego konserwatora zabytków czy sprzeciwu właściciela budynku (w przypadku wynajmu powierzchni). Tymczasem trudności ze znalezieniem firmy mogą negatywnie wpływać na jej wizerunek i decyzje zakupowe klientów. Balon pneumatyczny ustawiony przed siedzibą od ręki rozwiązuje ten problem.

Taki balon bardzo efektownie informuje o tym, że klient jest we właściwym miejscu. W dodatku od razu podnosi on prestiż przedsiębiorstwa, ponieważ przeciętny klient wychodzi z założenia, że inwestycja w balon pneumatyczny jest bardzo kosztowna. Firma oznaczająca swoją siedzibę w ten sposób ma również pewność, że nie przeoczą jej klienci spoza miasta, którzy często tracą dużo czasu na kluczenie po ulicach.

Rada

Ten pomysł szczególnie rekomendujemy przedsiębiorcom, których siedziba znajduje się w mało reprezentacyjnej części miasta – balon uatrakcyjni wizerunek firmy i zwiększy jej wiarygodność w oczach klientów czy kontrahentów biznesowych.  

Współpraca sponsoringowa

Firmy, które angażują się w sponsoring – czy to lokalnego klubu sportowego, czy jakiegoś wydarzenia – powinny zainwestować we własny balon pneumatyczny. Jest to znakomity nośnik reklamy, który można ustawić na stałe na przykład w hali sportowej czy na terenie imprezy, w tym plenerowej.

Dzięki temu firma zyskuje gwarancję widoczności. Reklamy umieszczonej na balonie pneumatycznym nie da się nie zauważyć, jest ona doskonale widoczna z każdej strony i z nawet najodleglejszych miejsc na trybunach. To znacząco zwiększa zasięg promocji marki przedsiębiorstwa i tym samym maksymalizuje korzystne efekty sponsoringu.

Impreza plenerowa

Każda impreza plenerowa jest dobrą okazją do tego, aby dotrzeć do możliwie jak największej grupy potencjalnych klientów. Firma może ją zorganizować we własnym zakresie lub dołączyć do niej w roli partnera. Wówczas balon pneumatyczny będzie idealnym nośnikiem reklamy.

Imprezy plenerowe mają to do siebie, że ich uczestnicy grupują się w różnych częściach rozległego terenu. Tym samym trzeba zadbać o to, aby reklama firmy była doskonale widoczna z każdego miejsca, co gwarantuje właśnie balon pneumatyczny. Często to właśnie takie balony są punktami orientacyjnymi dla uczestników wydarzenia, którzy umawiają się pod nimi, aby odnaleźć się w tłumie. To tylko zwiększa zasięg reklamy, która siłą rzeczy zapada w pamięci.

Event dla klientów

Organizując jakikolwiek event dla klientów warto zadbać o odpowiednią prezencję. Nieodłączną częścią tego typu wydarzeń są nośniki elementów identyfikacji wizualnej marki, przede wszystkim jej logotypu. Balon pneumatyczny doskonale sprawdzi się do oznakowania terenu eventu. Widząc go zaproszeni goście nie będą mieć wątpliwości, że trafili w odpowiednie miejsce.

Taki balon prezentuje się bardzo efektownie, co także dodaje firmie prestiżu i symbolizuje jej dobrą kondycję ekonomiczną. Pełni on zatem nie tylko funkcję informacyjną, ale także czysto wizerunkową, stając się elementem strategii zwiększania zaufania do marki i budowania jej wiarygodności.

Impreza branżowa

Przykładem takiej imprezy mogą być targi branżowe, które są znakomitą okazją do zaprezentowaniu potencjału firmy i jej aktualnej oferty, a także nawiązania cennych kontaktów biznesowych. Grunt to zadbać o widoczność stoiska przedsiębiorstwa, do czego najlepiej nadaje się właśnie balon pneumatyczny.

Można go ustawić blisko stoiska lub w wyznaczonym przez organizatora miejscu, czym wyraźnie akcentujemy naszą obecność na tej imprezie branżowej, automatycznie podnosząc prestiż przedsiębiorstwa. Uczestnicy targów na pewno zwrócą uwagę na ten nośnik, traktując firmę, jako poważną, godną zaufania i nawiązania z nią współpracy.

To tylko przykłady zastosowań balonów pneumatycznych w działaniach marketingowych firmy. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest jego uniwersalność, co pozwala wykorzystywać balony na wiele sposobów, przez lata, oszczędzając tym samym na zakupie innych nośników reklamy outdoorowej.

Balon pneumatyczny dla Twojej firmy zamówisz w Grupie Luxpol, która zajmuje się kompleksową produkcją nośników reklamowych, w tym właśnie balonów. Skorzystaj z atrakcyjnej oferty cenowej i krótkich terminów realizacji.

Dodaj komentarz