Marketing

Content Marketing — zainteresuj klienta wpisami i tekstami

Content marketing

Content marketing to jeden z najskuteczniejszych i dostarczających wielu przydatnych treści klientom sposób marketingowy. Stawianie na publikowane ciekawych artykułów czy tekstów sprawdza się w wielu przypadkach, a przydatna treść potrafi przyciągać równie mocno co nachalne reklamy w TV. Content marketing jest również bardzo dobrze odbierany przez wyszukiwarkę Google, która docenia takie wartościowe witryny i pozycjonuje je znacznie wyżej. Ten sposób marketingu jest również bardzo korzystny, jeśli zależy nam na budowaniu profesjonalnego i pozytywnego wizerunku marki. Czym zatem jest Content Marketing? Na jakiej zasadzie działa? Jakie korzyści niesie ze sobą? Dlaczego warto go wykonywać? Odpowiedzi, przydatne porady i wskazówki odnośnie marketingu treści prezentujemy w dalszej części artykułu.

 

Czym jest Content Marketing

 

Content Marketing to rodzaj marketingu polegający i opierający się na publikowaniu wartościowych oraz przydatnych treści na naszej witrynie. Ciekawe artykuły czy teksty mają przyciągać klientów, którzy po zapoznaniu się z nimi zakupią nasze produkty i skorzystają z naszej oferty. Głównym motorem napędowym Content Marketingu jest właśnie treść. Marketing treści poprzez regularne publikowanie dobrych jakości materiałów buduje więź z klientem, zachęcając go do interakcji czy częstego odwiedzania naszej witryny. Sposób ten daje wymierne korzyści klientowi oraz nam — osobom chcącym promować swoją markę. W skład treści wchodzą różne typy tekstów czy przekazywanych informacji a ich ostateczny kształt zależy jedynie od nas i od charakteru strony. W content marketingu treści te muszą być poprawne merytorycznie i pomocne, gdyż są najmocniejszą stroną naszej promocji w tym stylu.

 

Content marketing — czyli co konkretnie?

 

Pod Content Marketingiem kryje się wiele różnych typów treści. Należeć do nich będą nim. teksty tematyczne, poradniki, artykuły specjalistyczne, materiały video, webinaria, video poradniki, tutoriale, podcasty, infografiki czy raporty. Do takich typów treści należy również doliczyć materiały — niecyfrowe, takie jak broszury, ulotki informacyjne, katalogi, książeczki czy artykuły w prasie. Istnieje bardzo wiele różnego rodzaju typów treści, które możemy publikować na naszej stronie firmowej, blogu czy profilu. Niezależnie jednak od formy tych treści, ich zawartość musi być najwyższej jakości oraz przekazywać konkretną wiedzę. To właśnie ona jest głównym kluczem do sukcesu w Content Marketingu i nie wolno zapominać o tym nawet na chwilę.

Zobacz również:  Czym jest AdWords Call Tracking?

 

Gdy poznaliśmy już wszystkie opcje treści, jakich możemy używać w Content Marketingu, warto również wspomnieć o miejscach ich publikacji. Materiały przygotowane według różnych schematów możemy umieścić po pierwsze na naszej stronie internetowej. Blog, witryna czy serwis są najlepszym na to miejscem. Możemy tam bez obawy o objętość treści umieszczać poszczególne teksty. Pozwoli to na ciekawe rozwinięcie tematu oraz dowolną długość takich materiałów. Dobrym miejscem do prowadzenia marketingu treści, są również media społecznościowe i profile na takich portalach. Każda marka powinna posiadać takowy. Regularne publikowanie wyżej wymienionych form takich jak np. posty czy broszury reklamowe pozwolą przyciągnąć nowych klientów. Bardzo korzystne w tym miejscu jest łatwe polecanie naszego profilu, dlatego warto publikować tam dużo, regularnie i “na temat”. Atrakcyjna wiedza z pewnością przyciągnie wiele osób. Następnym miejscem, gdzie możemy umieszczać nasz content to inne serwisy branżowe. Artykuły sponsorowane, czyli publikacje w zamian za opłaty są doskonałym sposobem na reklamę i pozyskiwanie klientów. Merytoryczne artykuły pomagają zwiększać popularność firmy, mogą być ciekawe i przydatne, a my będziemy mogli dodać adres www naszej witryny do publikacji. Teksty takie możemy również publikować w prasie drukowanej, co dodatkowo zwiększy renomę naszej marki.

 

Korzyści i plusy content marketingu

 

Plusów, jakie płyną z Content Marketingu, jest bardzo dużo. Warto je wykorzystać i pozyskiwać dzięki nim nowych klientów. Pierwszym z pewnością będzie pozytywny odbiór naszej marki przez klientów. W świecie nachalnej reklamy, pustych sloganów i nieprawdziwych nagłówków klienci docenią wartościowa zawartość i ciekawą treść. Dzięki temu klienci będą postrzegać nas dużo lepiej niż np. marki reklamujące się w tv krzykliwymi hasłami. Osoby, które przeczytaj nasze teksty, dowiedzą się wielu przydatnych informacji czy uproszczą sobie pracę dzięki temu — będąc pozytywnie nastawionym do naszej marki. Jest to już duży sukces, gdyż od tego dzieli już nas tylko mały krok do sprzedaży produktu. Kolejnym plusem jest zwiększenie się renomy firmy. Jeśli publikujemy wiarygodne i merytoryczne treści — jesteśmy postrzegani w zupełnie taki sam sposób. Poprzez Content Marketing budujemy również zaufanie marki i jej atrakcyjność. Wiele rzetelnych i znanych firm opiera się na marketingu treści, dlatego warto pójść w ich ślady i być postrzeganym jako profesjonalista działający tak samo, jak inne duże firmy na rynku. Gdy wdrożyliśmy i prowadzimy content marketing, możemy również liczyć na duże zainteresowanie i polecanie naszych tekstów. Wiele badań dowodzi, że polecenia — nawet osób nieznanych są bardzo dobrą rekomendacją, a użytkownicy mający do wyroku kilka opcji przeważnie wybierają tę, którą im polecono. Będzie przekładało się na to na przypływ nowych klientów bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności reklamowych.

Zobacz również:  Zapomniałeś o tych prostych oszczędnościach w SEO?

 

Bardzo ważnym i istotnym elementem Content Marketingu — o którym zapomina wiele osób, jest korzyść pozycjonowania. Google bardzo dobrze rozpoznaje wartościowe treści np. takie, które są długie, nie mają wielu słów kluczowych w celu oszukania algorytmu lub takie, które dodawane są regularnie. Pomoże to w zwiększeniu atrakcyjności naszej witryn względem wyszukiwarki Google i przełoży się na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Content Marketing z pewnością nie pozostanie niezauważony dla wyszukiwarki dzięki czemu, możemy stosując go, lepiej i efektywniej pozycjonować naszą witrynę w sieci. Najlepszym przykładem na to jest link building. Wiele naszych artykułów będzie polecanych w różnych miejscach np. na portalach społecznościowych czy forach. Osoby nimi zainteresowana będą dodawały naturalne i dobrej jakości linki zwrotne do naszej witryny, co również działa dobrze na pozycjonowanie.