Motoryzacja

Ujawnione: Gniewne kobiety w Wielkiej Brytanii kierujące pojazdami.

Kobiety kierujące pojazdami są wścieklejsze niż mężczyźni, twierdzą nowe badania.

Badanie przeprowadzone wśród 1000 kierowców brytyjskich wykazało, że kobiety są średnio o 12% bardziej zdenerwowane niż mężczyźni, gdy są za kierownicą.
W eksperymencie przeprowadzonym przez psychologa behawioralnego z Uniwersytetu w Londynie, kierowcy zostali przetestowani pod kątem zmysłu, aby sprawdzić, w jaki sposób dźwięk, wzrok, zapach, dotyk i smak wywołują emocjonalne reakcje w różnych sytuacjach na drodze.
Naukowcy odkryli, że kierowanie pojazdami wywołało starożytne instynkty obronne od czasów, gdy ludzie byli myśliwymi-zbieraczami.
Te cechy ewolucyjne pojawiały się podczas testu, kiedy kobiety były podejmowane, krzyczały lub brzęczały, miały do czynienia z kierowcą jadącym na tylnym siedzeniu lub z użytkownikiem drogi, który nie wskazywał tego faktu

We wszystkich scenariuszach testowych kobiety częściej reagowały złością niż mężczyźni.

Badanie wykazało istnienie dwóch dominujących emocji: szczęścia – nierozerwalnie związanego z poczuciem wolności podczas jazdy – oraz złości, gdy kierowcy czują się poza kontrolą.

Zobacz również:  Czyściwo przemysłowe

Nowy test.

Hyundai i Fagan wykorzystali dane z badań i najnowocześniejszych technologii do stworzenia pierwszego na świecie testu emisji z pojazdów (DET). Ten unikalny eksperyment obejmuje technologię kodowania twarzy, analizę oczu, galwaniczną reakcję skóry oraz monitor kardiologiczny, aby zarejestrować, jak określone bodźce wpływają na nasze emocje podczas jazdy.

Wyniki są następnie wprowadzane do specjalnie stworzonego oprogramowania, aby zapewnić uczestnikom unikalny wynik.

Test Hyundai.

Wersja internetowa testu jest dostępna na stronie, gdzie można nabyć bezpłatne bilety do House of Hyundai – trzydniowego przeżycia zmysłowego w dniach 4-5 listopada w londyńskim City w Soho. Impreza ma na celu zainspirowanie kierowców i pokazanie im, jak może wyglądać przyszłość jazdy.
Tony Whitehorn, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor UK, dodał: “Stale staramy się lepiej zrozumieć, co wpływa na zachowania ludzi podczas jazdy, a badania te z pewnością przyniosły interesujące i nieco zaskakujące wyniki. Badając emocje kierowców, staramy się pomóc im lepiej jeździć zarówno dziś, jak i w przyszłości”.

Zobacz również:  Czy auta z wypożyczalni to dobry wybór na środek transportu na wakacje?

Inne istotne ustalenia obejmują:


Główne powody, dla których nadal kochamy jazdę samochodem to wolność (51%), mobilność (19%) i niezależność (10%).
Jeśli chcesz, aby mężczyzna się otworzył, zabierz go na przejażdżkę. Nieco mniej niż jedna trzecia (29%) mężczyzn stwierdziła, że łatwiej jest im prowadzić rozmowę w samochodzie – 14% dodało, że rozmowa na czacie sprawia, że są lepszym kierowcą.
54% Brytyjczyków powiedziało, że to, co sprawiło im ogromną radość w samochodzie, to śpiew – co tłumaczy, dlaczego Carpool Karaoke odbił się szerokim echem.
Kiedy badacze zastanawiali się, co czyni nas szczęśliwymi za kierownicą, 84% ludzi powiedziało “puste drogi”, 78% “wieś”, a 69% ” morze”.
Muzyka również sprawia, że kierowcy są zadowoleni. Osiem na 10 osób prawie zawsze coś słucha podczas jazdy. Pop (70%) i rock (61%) są najpopularniejszymi gatunkami.