Marketing

Filmy promocyjne – jak zrobić wrażenie na widzach?

Żeby przebić się do świadomości klientów, trzeba umieć tworzyć wartościowy i atrakcyjny przekaz. Produkując filmy reklamowe, wydaje się to łatwiejsze, lecz należy pamiętać o wielu różnych zasadach!

Co wpływa na skuteczność filmów reklamowych?

Nie wystarczy nakręcić filmu reklamowego i puścić go w świat, oczekując na rezultaty. Jeśli chcemy, aby nasz film promocyjny trafił do serc i umysłów klientów, powinien opowiadać historie. To niezbędne w każdym obszarze kontaktu z klientem. Ważne, aby historia była ciekawa dla naszej grupy docelowej, miała ramy, które znamy z innych opowieści, czyli początek, środek i koniec. Najważniejsze jednak, aby pobudzała emocje, inspirowała, pozostawiała odbiorców z przekonaniem, że to, co przed chwilą zobaczyli, jest wartościowe, że to spot reklamowy z przesłaniem, a nie kolejny głupi “wypełniacz”.

Jak budować emocje i skutecznie przekazywać przekaz reklamowy?

Nie ma wątpliwości więc, że dobry film reklamowy musi pobudzać nasze emocje, trafiać nas w czuły punkt, nie pozostawiając obojętnym. Tak się właśnie tworzy skuteczne filmy promocyjne, opowiadając pewną historię, przekazując wartościowe komunikaty. W natłoku komunikatów reklamowych, ciężko dotrzeć do klientów suchymi informacjami, trzeba wywołać u niego poruszenie. Emocjonalne filmy reklamowe skutecznie sprzedają produkty.

Współczesny odbiorca zareaguje, gdy stworzymy historię, jaka odpowie na jego potrzeby. Podając mu gotowy produkt lub rozwiązanie, nie osiągniemy takiego efektu. Mamy całą paletę emocji, które wpłyną na klienta. Nie musi to być wcale radość, choć ona jest często komunikowana ze względu na to, że takim przekazem chętniej się dzielimy. Mocny wpływ ma również smutek, pobudzający do empatii czy zaskoczenie, bo zwraca uwagę na coś ważnego. Jeszcze inaczej, ale równie efektywnie działa złość, która zwiększa upór i determinację.

Jakie trendy obecnie są popularne w tworzeniu filmów promocyjnych?

Trendem, który jest stale popularny i słusznie, bo przynosi wymierne rezultaty, jest storytelling. To po prostu opowiadanie historii, a dlaczego to skuteczne, wspomnieliśmy już w poprzednich akapitach. Poza storytellingiem istnieją też inne trendy, na przykład personalizacja, która pozwala idealnie trafić do grupy docelowej. Zdecydowanie też trzeba oferować jak największą paletę różnych produkcji filmowych, co oznacza, żeby poza kręceniem zwykłych filmów reklamowych korzystać z dronów, produkować filmy w formacie 360, wykorzystywać animacje itd. Wzbogaca to każdy obraz.

Trzymając się rad zawartych w artykule, możemy być przekonani, że zrobimy wrażenie na każdym widzu, do którego pragniemy trafić.

Dodaj komentarz