E-commerce

Dropshipping z Chin – twój sposób na sklep internetowy

Każdy forma biznesu niesie za sobą konieczność poniesienia kosztów, związanych z inwestycją na start. Wielu przedsiębiorców korzysta z dofinansowań i środków pozyskanych w instytucjach i organizacjach wspierających nowe projekty startup-owe. Możemy jednak uniknąć wydawania dużej kwoty pieniędzy, na początku działalności i skupić się na samej formie sprzedaży, z pominięciem między innymi obsługi kurierskiej, czy magazynowania, czyli ogólnie pojętej logistyki.

Jakie możliwości daje Dropshipping z Chin?

Jedną z form umożliwiających pominięcie kosztów logistyki jest Dropshipping, gdzie magazyny są udostępniane przez sprzedawców na Aliexpress, a sam serwis pozwala na integrację ze sklepami i narzędziami, pozwalającymi uniknąć skomplikowanej procedury zakupu produktów, bezpośrednio w tym serwisie z grupy zwanej Marketplace. Korzystając z dedykowanych narzędzi, mamy nie tylko dostęp do sprzedaży bezpośrednio w swoim sklepie internetowym ale istnieje także możliwość poprzez dwukierunkową integrację wystawianie tych produktów, które oferujemy na swoim sklepie internetowym na przykład bezpośrednio, na Allegro, czy w porównywarkach cen. Najpopularniejsze sklepy i narzędzia integrujące w modelu Dropshipping, pozwalają na taką formę sprzedaży. Wiele tego typu narzędzi pozwala także, na integrację z firmami kurierskimi, co znacząco usprawnia cały proces sprzedaży i zakupu produktów, m.in. na Aliexpress. Warto także nadmienić, że nie musimy zamykać się na współpracy z jednym dostawcą i w związku z tym, możemy sprzedawać produkty z różnych źródeł, czy to z Chin i innych krajów bloku wschodniego, jak i innych lokalizacji i hurtowni świadczących tego typu usługi.

Formalności

Kiedy sprzedajemy produkty z Aliexpress trzeba pamiętać o umieszczeniu w swoim sklepie i aukcjach internetowych informacji, która zawiera wskazówkę dla klienta, by był przygotowany na konieczność oczekiwania na zakupiony towar przez miesiąc lub w niektórych przypadkach nawet dłużej. Tymczasem klasyczna sprzedaż na serwisach aukcyjnych, wiąże się z oczekiwaniem do kilku dni, stąd też, by uniknąć negatywnych komentarzy i frustracji klientów, warto taką adnotację dodać w swoich ogłoszeniach sprzedażowych. Każda działalność w obszarze e-commerce musi być powiązana z utworzeniem regulaminu, polityką prywatności, w tym zasad RODO, oraz informacją o plikach cookies przechowujących i przetwarzających dane podczas procesu zakupu.

Zalety i wady Dropshippingu z Chin

Do zalet Dropshippingu z Chin należą:

  • brak konieczności posiadania własnego magazynu,
  • prosta i sprawna realizacja zamówień za pomocą zintegrowanych narzędzi,
  • duże oszczędności pozwalające na szybki rozwój działalności.

Wadami Dropshippingu z Chin są między innymi:

  • wydłużony czas oczekiwania na dostarczenie produktu do klienta, co może być często połączone z jego zniecierpliwieniem, co skutkuje licznymi zapytaniami o dostawę towaru,
  • ryzyko narażenia na krytykę i obiekcje niecierpliwych klientów,
  • musimy być przygotowani na sytuację, kiedy przesyłka zostanie zablokowana w urzędzie celnym lub inne czynniki wpłyną na dodatkowe opóźnienia w dostarczeniu przesyłki do adresata.
  • duża konkurencja, co niejednokrotnie wymaga obniżenie marży zakupowej, a tym samym dochodu firmy.

Wskazówki przy tworzeniu sprzedaży w modelu Dropshipping z Chin

Na początku kluczowym staje się wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej. Podczas realizowania sprzedaży w modelu Dropshipping warto jest skupić się na dobrym zapleczu pozwalającym na skuteczny i swobodny kontakt z klientem, na przykład poprzez uruchomienie czatu na stronie. Ponadto warto jest propagować swoją działalność w obszarze sprzedaży, przez Internet, w mediach społecznościowych i wyszukiwarkach internetowych takich jak Facebook, Instagram, Ceneo, Google. Można również zapewnić sprzedaż poprzez różne kanały, i tutaj mamy możliwość, także zamieścić produkty w sklepie umieszczonym na profilu Facebooku, czy w Merchand Center od Google. Wszelkie działania poprawiające naszą widoczność w sieci przy prowadzeniu działań z zakresu e-commerce, są dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Tutaj warto zachęcić do zapoznania się z zasadami SEO/SEM lub oddać sprawę w ręce specjalistów z agencji marketingowych. Nie można także zapomnieć o monitorowaniu oraz analizowaniu sprzedaży, w narzędziach takich jak Google Analytics czy Search Console, jak również piksele Facebooka, co pozwala na śledzenie konwersji, a tym samym odpowiednich kroków do dokonania zakupu przez klienta, wyciągając wnioski i poprawiając mechanizmy sprzedażowe. Warto także zwrócić uwagę na to, by opisy produktów nie były kopiowane 1:1 z serwisów aukcyjnych takich jak Aliexpress, ponieważ może to obniżyć naszą wiarygodność, chociażby z uwagi na prawa autorskie dotyczące każdego tekstu. Ponadto liczne błędy językowe, które się w tych opisach pojawiają, stawiają nas w grupie ryzykownych sprzedawców. Dlatego zadbajmy o dobry Content i opisy własne, oczywiście wzorowane na oryginalnych opisach, które wystarczy często tylko odpowiednio zredagować i sformatować do przejrzystego kształtu, dostosowanego do wyglądu naszego sklepu, czy aukcji w serwisie sprzedażowym.

Model sprzedaży Dropshipping jest świetnym narzędziem, pozwalającym na zwiększenie sprzedaży i konkurencyjności na rynku. Nowe kanały sprzedaży i integracja z własnym sklepem, stanowi rewelacyjne narzędzie na start i pozwala na zwiększenie sprzedaży, bez konieczności rezygnowania z własnych produktów, tworząc sieć połączonych naczyń, co znacząco zwiększa dochód firmy, a na tym chyba sprzedawcy najbardziej zależy.

Dodaj komentarz