Biznes

Dlaczego brief jest tak ważny?

brief

Brief to jedno spośród narzędzi marketingowych, jakiego roli nie można lekceważyć – podpowiadamy, czym jest, do czego ma służyć, natomiast również jak go napisać, żeby spełnił własną rolę. Musisz zrobić brief, np. dla agencji marketingowej, podwykonawcy lub copywritera? Szkoda Ci na to czasu? Jesteś w błędzie, ponieważ doskonały brief to istotna forma komunikacji, dzięki której zleceniobiorca dostaje informacje, porozumiewa się z kontrahentem, określa obszar własnych przedsięwzięć, poznaje jego wymagania. To powoduje natomiast, iż może stworzyć sobie koncepcję, program działania.

Co to jest brief?

Tak naprawdę brief można przyrównać do fundamentów, gdyż to właśnie on stanowi bazę dalszej współpracy oraz od niego zależy, czy zostanie uzyskany zaplanowany upragniony rezultat. Czy wyobrażasz sobie, iż może powstać bezpieczny budynek, jeśli jego fundamenty będą fatalnie skonstruowane i niebezpieczne? Niewątpliwie nie będziesz mógł zamieszkać w takim miejscu, zatem będziesz nieusatysfakcjonowany z owego, co otrzymałeś.

Czego dotyczy brief?

Brief dotyczy wszystkiego typu akcji lub działalności połączonych z działaniami marketingowymi. We współzależności od wielkości spółki konsumenta i przewidywanego działania brief będzie przedstawiać zakrojoną na szeroką skalę akcję reklamową w tv, radiu, billboardach lub w internecie. Jednakże jednakowo doskonale brief może odnosić się do akcji lokalnej spółki planującej kolportować ulotki reklamowe w wyselekcjonowanej dzielnicy miasta, czy zrobienia pojedynczej strony internetowej. Opracowane działania mogą opiewać na sumy rzędu setek tysięcy, jak również paruset lub paru tysięcy złotych.

Najistotniejsze elementy briefu

Brief składa się z wielu pytań, jakie są istotne z punktu widzenia projektanta. Najistotniejsze jest, żeby odpowiedzi były udzielane dokładnie, bez skrótów myślowych. Pozwala to na uniknięcie kłopotów i niedopowiedzeń. Ważnymi pytaniami są owe, jakie dotyczą samego projektu graficznego artykułu – strony internetowej, sklepu, lub modułów identyfikacji wizualnej. Niezwykle istotne jest ustalenie barwy, jaka Twoim zdaniem będzie najlepsza.

Jakie konsekwencje przynosi ze sobą zły brief?

Zbyt duża ogólność przynosi ze sobą dowolność, natomiast co za tymże idzie trudność z trafieniem w Twój zamysł. Gdy już na starcie nie zawiadomisz agencji o własnych oczekiwaniach, będzie wędrować po omacku – być może dotrze w to, o co Ci chodziło, natomiast być może nie. Doskonały brief stanowi zatem oszczędność czasu dla obu stron– dzięki temu nie będzie potrzebne telefoniczne bądź mailowe pytanie o detale na następnych krokach realizacji projektu.

Więcej informacji na temat briefu: https://www.bssolutions.pl/marketing/brief-czym-jest-dlaczego-jest-tak-wazny-i-jak-go-napisac

1 komentarz

  • Sytuacja z życia. Przygotowaliśmy klientowi brief, bo tak było łatwiej rozmawiać później o detalach, a ten powiedział, że za dużo. Nie wypełnił… Ale klient i tak jest z nami od 3 lat, bo ceni sobie profesjonalizm.

Dodaj komentarz