Marketing

Własna strona – od czego zacząć?

Dzisiaj chyba każda marka ma swoją stronę. Nieważne, w jakiej branży pracujesz – musisz przecież sprawić, że klienci Cię odnajdą. A nie ma na to lepszego sposobu, niż stworzenie strony internetowej. Oto kilka rzeczy, od których musisz pamiętać, gdy stawiasz własną stronę.

Zacznij od strategii

Chociaż to może wydawać Ci się mało istotne – przecież wiesz, że chcesz mieć stronę – tworzenie strony internetowej warto zacząć od strategii. Co powinno się w niej znaleźć? Przede wszystkim powiedz sobie jasno: po co Ci w ogóle strona? Znajomość celu ułatwi Ci utworzenie takiej witryny, która będzie spełniać konkretne, istotne dla Ciebie cele. Może to być wizytówka, która zwiększa widoczność Twojej marki w sieci, ale także strona sprzedażowa, która zwiększa sprzedaż czy też blog, za pomocą którego zwiększysz ruch na swojej stronie. Możliwości jest wiele, a Ty musisz dobrze wiedzieć, czego chcesz. Strategia działania powinna opierać się również na Twojej grupie docelowej. Do kogo mówisz i dlaczego? Kto jest Twoim odbiorcą idealnym? To ważne kwestie, dzięki którym stworzysz stronę skuteczną, a nie tylko ładną.

Struktura strony – jak powinna wyglądać?

Zanim zaczniesz projektować, wybierz konkretną strukturę swojej strony. Może to być zwykły one-page, a zatem strona, którą się przewija, a wszelkie informacje znajdują się tylko na jednej karcie. Może ona być jednak bardziej rozbudowana – wszystko zależy od tego, jakie cele ma spełniać witryna. Rozrysuj mapę strony, która znacznie ułatwi Ci pracę w późniejszych etapach. Co powinno się tam znaleźć? Na jakich informacjach Ci zależy? Będziesz oddzielnie opisywać swoje produkty, czy może wszystko zmieścisz na jednej podstronie?

Domena, hosting i CMS

No tak, ale właściwie jak ta Twoja strona będzie się nazywać? I gdzie ją postawisz? I za pomocą jakiego systemu zarządzania treścią będziesz ją prowadzić i rozbudowywać? To pytania, na które lepiej odpowiedzieć sobie przed rozpoczęciem prac nad stroną, niż w trakcie. Przede wszystkim sprawdź, czy domena, na której Ci zależy, jest dostępna. Powinna być prosta, chwytliwa i powiązana z nazwą Twojej marki. Spójrz na to, jak robią to popularne firmy, ale i Twoja konkurencja. Nie pozwól, by domena była zbyt długa, gdyż to sprawi, że najprawdopodobniej strona nie zostanie zapamiętana przez potencjalnych klientów. Wybierz także hosting, na którym będziesz przechowywać swoją stronę oraz system CMS, który umożliwi Ci zarządzanie treścią. Jednym z najpopularniejszych jest oczywiście WordPress. To bardzo prosty do obsługi CMS, który pozwoli Ci dodawać i aktualizować treści. Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę na WordPress, nie musisz się martwić. System w tym również Ci pomoże. Posiada wiele wtyczek, które ułatwią Ci pracę.

Czy są jeszcze inne kwestie, nad którymi musisz zastanowić się przed postawieniem strony? Jasne! To chociażby treści, które na niej umieścisz i oczywiście szablon strony, czyli jej wygląd. Wszystko to lepiej przemyśleć przed rzeczywistym projektowaniem witryny.

Dodaj komentarz