Marketing

Na czym polega marketing automation?

Na przestrzeni lat marketing zmienił się nie do poznania. Obecnie sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta jest dużo więcej niż chociażby 10 lat temu. To jednak nie wszystko. W tej chwili ramię w ramię z marketingowcami pracuje dział IT, który ułatwia wykonywanie niektórych działań, a nawet całkowicie automatyzuje procesy kiedyś wykonywane przez pracowników.

Co to jest marketing automation?

Marketing automation traktowany jest jako obszar marketingu, pewnego rodzaju system, który umożliwia jeszcze lepsze, jeszcze dokładniejsze docieranie do klientów i potencjalnych klientów za pomocą działań, które zostały w pełni zautomatyzowane. Marketing automation odpowiada za skuteczne prowadzenie kampanii reklamowych, wysyłanie newsletterów i wiele innych sposobów na zgromadzenie nowych leadów. Celem marketing automation jest zgromadzenie bazy danych, która pozwala danej marce dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, dopracowanej pod kątem różnych parametrów. Idzie za tym oczywiście pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.

Dlaczego marketing automation się opłaca?

Narzędzia marketing automation umożliwiają nie tylko odciążenie pracowników i oddelegowanie ich do innych zadań, których algorytmy wykonywać nie mogą. To przede wszystkim doskonały sposób na to, by pozyskiwać klientów, ale również jeszcze lepiej poznawać tych, którzy już są zaangażowani w działania marki. To umożliwia udostępnianie im jeszcze lepiej dopasowanych treści, wysyłanie spersonalizowanych wiadomości, czyli angażowanie na większą skalę, niż miało to miejsce dotychczas. Dodatkowo marketing automation zapewnia stały dostęp do danych niezbędnych do tworzenia lepszych treści, dopasowanych do konkretnej grupy odbiorców. To sprawia, że pracownicy agencji czy danej marki mają możliwość badania grupy i wyciągania wniosków, które pomagają zwiększyć sprzedaż i przywiązanie do marki.

Marketing automation to kompleksowe rozwiązanie, doskonałe dla dużych i mniejszych firm, którym zależy na lepszym docieraniu do swoich odbiorców.

Dodaj komentarz