BiznesPraca

Komu opłaca się outsourcing usług informatycznych?

Outsourcing to rozwiązanie niezwykle popularne w ostatnich latach. Korzysta z niego bardzo wiele firm, a do najczęściej oddelegowywanych na zewnątrz zadań zalicza się obsługa informatyczna. Dlaczego outsourcing IT jest dobrą opcją dla przedsiębiorstwa?

Co obejmuje outsourcing IT?

Konkretny zakres obowiązków zależy od wielkości firmy i specyfiki jej branży. Standardową usługą jest tworzenie i zarządzenia siecią komputerową, administrowanie urządzeniami sieciowymi, serwis sprzętu, backupy, aktualizacja oprogramowania, usuwanie awarii. Sieć informatyczna jest na bieżąco monitorowana, co pozwala błyskawicznie zareagować na pojawiające się problemy oraz wdrożyć nowsze, jeszcze skuteczniejsze rozwiązania.

Outsourcing bardzo duży nacisk kładzie na bezpieczeństwo firmowej sieci oraz całego sprzętu. Dane są profesjonalnie archiwizowane i chronione przed wyciekiem, a jeśli firma ma kilka placówek, można je połączyć w jedną, bezpieczną sieć umożliwiającą sprawne funkcjonowanie firmy.

Czy outsourcing IT jest kosztownym rozwiązaniem?

Profesjonalna obsługa IT ma oczywiście swoją cenę, ale firma tak czy inaczej musi zainwestować w stworzenie sieci informatycznej. To już nie te czasy, gdy jedna osoba była w stanie ogarnąć wszystkie obowiązki związane z obsługą IT, a własny dział informatyczny generuje dodatkowe, wcale niemałe koszty – trzeba zatrudnić kilku pracowników, przygotować dla nich oddzielne pomieszczenie i dbać o stałe podnoszenie kompetencji.

Z obsługi informatycznej nie da się zrezygnować, dlatego najlepszym wyjściem okazuje się zazwyczaj właśnie outsourcing IT. Firmy takie jak Enicom zapewniają wsparcie specjalistów z różnych dziedzin, odpowiadają za całą sieć oraz naprawę sprzętu. Kosztuje to mniej niż zatrudnianie własnego działu IT, a ofertę zawsze da się przygotować tak, by płacić wyłącznie za te usługi, które są niezbędne.

Czy dużej firmie też się opłaca obsługa zewnętrzna?

Outsourcing IT okazał się tak wygodną opcją, że często korzystają z niego nawet duże korporacje, które mają środki na stworzenie własnego działu. Pracownicy zatrudnieni na miejscu zwykle zajmują się bieżącymi sprawami, jeśli jednak szykują się bardziej skomplikowane zadania, zatrudnia się do nich specjalistów z zewnątrz.

Dodaj komentarz